Kattis 5 bästa motivationstips

katti5tips

Myshowrooms toppbloggare och hälsogurun Katti Houshmandfar ger sina 5 bästa tips om hur man håller motivationen på topp. Vill du bygga en stark och hälsosam kropp, då ska du kolla in Kattis tips! 

5 heta och enkla tips!

 

1. Bestäm dig. Det är inte svårare än så och jag vill verkligen att du säger det till dig själv. Nu jäklar kör vi! Säg det och när du gjort det så läser du vidare. Allt i livet oavsett vad syftet nu är och vad det är man ska göra, uppnås på bästa sätt med vilja. Så bestäm dig nu för att bara köra, inget ska hindra dig. Om du läser min blogg sedan innan och blir inspirerad och motiverad av min träning, min inställning till livet och hälsa så vill jag säga att du kommer också komma dit om du bara bestämmer dig för det var exakt det jag gjorde. Inställning

2. Hitta en träningsform som är rolig. Lättare sagt än gjort tänker ni nu va? Ni som kör Crossfit behöver nog inte ens läsa detta inlägg känns det som för precis alla som tränar Crossfit får man typ sätta ett hänglås på dörren på ibland för de vill nästan träna för mycket för det är så roligt. Bra träning är träning som blir av och för att det ska bli av så måste man tycka att det är roligt på ett eller annat vis. För är det dö trist, varför ska man göra det eller hur? Livet är för kort. Jag skulle verkligen vilja vädja till dig som är nyfiken på crossfit och speciellt om du känner att det är något som saknas för att ge dig den där extra glöden till träningen, SNÄLLA TESTA 1 PASS CROSSFIT. Jag lovar dig, du behöver aldrig någonsin igen ens fundera på det här med ”kom igång”. men om du har testat och kände att det inte var något för dig, så hitta en träning som är rolig och helst av allt kanske göra det med en vän.

katti

3. Planera din vecka på söndagen. När man inte kommit igång så är oftast det där att komma igång svårast. När man väl fått rutin och kommit igång så blir det i sig en kick som driver en och får en att fortsätta. Så mitt tips för att komma igång är att ta söndagen till att planera hur din vecka ska se ut. Planera in vilka dagar du ska träna och när och boka in det i din kalender och här behöver du liksom inte överdriva. Brukar du inte träna så ofta så är 3 pass i veckan super som en start! Jag följer t.ex en träningsplanering som jag får från min coach så där står det vilka dagar jag ska träna så jag följer dom slaviskt. Men ibland kan saker komma i vägen men då ser jag till att alltid få till de antal pass jag ska i veckan genom att justera dagarna bara.

4. Inhandla nya träningskläder. Det här är något som jag har sagt förut som verkligen funkar alla gånger. Jag gör det fortfarande, går och köper en ny topp och bums så vill jag springa till boxen och avverka ett pass i den. Det är något med att man känner sig välkittad, fin, fräsch i nya träningskläder och det brukar ge en lite extra kick till det här ”nu jäklar kör vi”. Det behöver inte vara något dyrt för att vara fint och hållbart.

5. Hitta inspiration och ge dig själv beröm genom bilder. Jag brukar dagligen kika på sociala medier och hitta inspiration till min träning och vardag. Det kan liksom handla om att hämta inspiration på nyttiga recept, titta på bilder på kvinnor jag ser upp till och tycker är snygga och starka, läsa andra tips och förvandlingar osv. Inspiration ger en motivation, jag hämtar det varje dag och det hjälper mig massor i mitt liv. Du kanske har en tjej som du ser ”wow hon är så vältränad och snygg” och hon har säkert jobbat stenhårt för att se ut som hon gör. Jobba lika hårt så är du också där, förstår ni hur jag tänker? Typ i helgen tränade jag med Maria Abrahamsson som är typ Crossfit världens snyggaste kvinna med en kropp så man typ bara vill dööööö när man ser. När jag fick hänga med henne så fick jag lite sådär extra energi att ”nä nu jävlar jag kan också” och det gör att jag kommer jobba lite extra hårt nu och kanske inte synda så mycket som jag brukar. För kan hon, kan jag tänker jag. En annan sak jag vill tipsa er om är att ta bilder, använd sociala medier för ditt eget driv, för det finns inget bättre än när alla fina människor omkring hejar på en och ger en fina kommentarer för ens självförtroende. Det kanske låter ytligt eller fjantigt men vi alla behöver beröm och komplimanger i livet, man ljuger om man säger annat och ni anar inte hur mycket alla de kommentarer och komplimanger jag får ger mig energi. Sen är det jätteskoj att titta tillbaka på bilder och faktiskt se att det hårda arbete man gör faktiskt ger resultat.

 

Läs mer om träningstips och nyttiga recept på Kattis blogg ›› 

 

2 thoughts on “Kattis 5 bästa motivationstips

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *