HOUSE OF MARLEY I SAMARBETE MED SVENSKA FRIENDS – I STÖD MOT MOBBING

House of marley

Nu lanseras House of Marley på den svenska marknaden, ett ekovänligt livsstilsvarumärke som är skapat utifrån Bob Marleys vision "One love”. I samband med lanseringen startar Marley-familjen ett lokalt samarbete med Friends.

 

Efter stora framgångar i USA, Australien, Asien och runt om i Europa är det nu dags för den ekovänliga Marley-kollektionen att lanseras i Sverige. House of Marley är skapat utifrån Bob Marleys vision "One love”, och nu för Marleys söner vidare faderns framtidsdröm om en värld där människor möts i enighet.

 

– Vår far lärde oss att vi alltid måste ge något tillbaka för att slutföra cirkeln. Det räcker inte att göra miljövänliga produkter, vi måste också stödja organisationer som gör gott, säger Rohan Marley.

 

Välgörande ändamål

 

För varje såld produkt går en del av intäkterna till 1Love.org, Marley-familjens välgörenhetsorganisation som engagerar sig för ungdomar, miljö och fred. Förutom det globala engagemanget samarbetar House of Marley med välgörenhetsorganisationer på lokal nivå, och i samband med Sverigelanseringen startar House of Marley ett lokalt samarbete med Friends.

 

– Vi är jätteglada att House of Marley väljer att stödja Friends och vår kamp för alla barns rätt till trygghet. House of Marley har ett stort samhällsengagemang och delar Friends värderingar om allas lika värde och rätten att vara den man är, säger Andreas Drufva, marknadschef på Friends.

 

Källa: Friends.se

 

Här hittar ni HOUSE OF MARLEY

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.