3 tips för att komma igång med träningen (och sig motiverad!)

Behöver du tips för att komma igång med träningen? MSR bjuder på 3 tips som verkligen FUNKAR – plus knepen för att hålla träningsmotivationen uppe!

Belöna dig själv

Visst, en bättre hälsa på lång sikt är en grym belöning – men vårt psyke funkar oftast så att vi behöver märka av en belöning direkt för att bli motiverade att göra något. Detta inkluderar såklart träningen! Bestäm att du efter varje träningspass får unna dig en extra lyxig smoothie, se ett avsnitt av en riktigt spännande serie, köpa hem en god mörk choklad eller fräscha upp hemmet med snittblommor. Ja, det förtjänar du!

Läs också: ”Denice Mobergs 3 bästa övningar för ryggen”

Dra igång en motivationstävling med en vän

Teama ihop dig med en vän som också behöver en motivationskick för att komma igång med träningen. Sätt ihop ett poängschema tillsammans. Bestäm ett antal träningspass ni ska komma iväg på i veckan, exempelvis två. För varje träningspass som inte blir av får ni 10 poäng. Den som har minst poäng när en månad har gått ska bli bjuden av den andre på middag!

Tackla det som hindrar dig

Fundera på vad det är som oftast hindrar dig från att komma iväg till träningen. Genom att sätta fingret på problemen kan du komma på sätt att komma runt dem. Jobbar du för sent för att kunna träna efter jobbet? Träna på morgonen eller på lunchrasten istället! Är du för trött för att kliva upp tidigare på morgonen? Bestäm att söndagar är din träningsdag! Tycker du inte om att träna bland folk? Gör inte det då, du behöver ju inte gå till gymmet för att träna!

Vill du ha fler tips? Missa inte att läsa Ellen ”Fitspooration” Färnströms 6 bästa tips för att hålla träningsmotivationen uppe! Du hittar dem här!

One thought on “3 tips för att komma igång med träningen (och sig motiverad!)

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *